9 Ocak 2016 Cumartesi

Olay Yerine İntikal 4


Baston yutmuş yelkovanın ayak izinde daha kaç tur dolaşabilmek için daha kaç yıldız dayanacak kadar kafein gerektiğinin hesabını tuttu. O esnada iki yarım gün geçtiğini yanında duran küflü dondurma kabından anladı. Dikkatini tekrardan görüş hizasında yer alan promosyon ürünü, etrafı duman isine bulaşmış saate verdi. Bir düzine akrep geçti. Geçerken tozu üstünde kalmış televizyon örtüsünü yüzüne fırlattı. Etrafa yayılan doldurma parfümün kokusu, gerçeklik soluğunun ensesinde gezinmesine göz kırptı. Bir bilet alıp ilk kavşaktan dönmeye kalksa bin yolunu bulup birinci katın penceresinden içeri balıklama yine atlayacaktı ya, o sebeple katilinin olay yerine bu ilk gelmeyişini sessiz karşıladı.



Zifiri karanlık içinde dahi patlak sorgu lambasının altında, adamın batık gülümseyişini seçebiliyordu. Aradan kaç insan geçse değişmeyecek bir dublelik sanrının etrafta koşuşturmasını ikisi de duydu.


Donmuş yağ gibi katılaştı zaman.

“ Şimdi sen mi susturursun kalemini, yoksa ben mi devralayım?” dedi adam.
“ Üç perde geç kalmış ben değilim.” 

Kadının sesi, duvarda asılı, elleri arkadan bağlı turuncu gelinlik içindeki kadın portresini yere çaktı.
“Öteberiyi topluyordum.”
“Anlamıyorum.”
“Kendi ekseninde sadece kendi dünyanı görürken zordur. Dışındaki enkaz bizden büyük. İzin ver, ezberimden gitmeden rolümü giyeyim.”
“Bu benim hikâyem.”
“Okuyucunun önünde beni tam takır ele veriyorsun. O kadar mı kötüydüm?”
“Bunu öğrenmek için geldiysen sayfa sonuna geliyorum. Yok, eğer anlatacakların sürsün dersen bir bölümlük yer açıyorum yanıma.”
“Kalem ucun tekrar dolaşacaksa bu evde, sıramı beklerim. Hem, daha yılbaşı gecesine gelmedin.”
“Yazara müdahale ediyorsun.” 

Kadının güngörmüş gerçeküstü düşleri, adamın bir boşlukta gelmesiyle ortalığa saçıldı. Gözünü açtığında eline ilk gelen parçanın bir yılbaşı gecesine ait olması tesadüf değildi.
Anlatacağı çok başka iken destursuz gelen anıya bir mürekkep doldurdu…









15 yorum:

  1. Kafalarda sorular olmuş mu bize sorunlar, ah olaylar olaylar. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir harf için kopardığımız onca yaygaraya bak. Nereden çıktıysa şu olaylar :)

      Sil
    2. İçime çıkan bu fırtınalar bir harfin mevzu bahisi :))

      Sil
    3. Asıl kelimeye birkaç harf ekleyip olayı çözüme kavuşturduğun günler de gelir umarım:)

      Sil
  2. Merak uyandırarak bitmiş yine.. çok beklemeyiz umarım :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa süre içinde devamı gelecek. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Günümüzün trans yağı oldu zaman ama çabuk da eriyor oysa :)
    Ben de saf gibi 'devamı var'ı tıklıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çabuk eriyip kalıntılarını olur olmadık yere bırakmasa iyi :) Yaa öyle bir izlenim verdiyse acaba "devamı gelecek" şeklinde mi yazsam o kısmı?

      Sil
    2. Ay sen bana bakma, herkes ben mi :) Alışmışım ya devamını oku kısmına ondan tıklamaya gittim :)

      Sil
  4. Selam Özlem.Devamı olsun zaten:)).Bu nasıl müthiş bir tarzdır?Hayran oldum kızım. Tekrar tekrar okudum.Diyalog mükemmel akmış.Seni alnından öperim.Sevgilerimle güzel bir akşamın içinde olmanı dilerim.Ece ablan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ece Abla, öyle mutlu oluyorum ki böylesi teşvik edici yorumlar alınca. Bir şey var içimde. Sanki devam etmezsem beni girdabına alacak. O sebeple "yaz kızım" diyorum kendime. Akşamımın güzel geçmesinde sizin de payınız var. Sevgilerimle...

      Sil
  5. Çarpıcı bir dil ve akıcı bir üslup, tebrikler. Devamını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Yakın zamanda gelecek :)

      Sil
  6. geç kalmışlık en büyük hastalığımız sanırım
    devamı gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyileşmemeyi seçiyorsak da halimiz pek vahim..Gelsin o zaman. Teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...