2 Ocak 2016 Cumartesi

Karavana 3: Son Durak


Ve şimdilik senaryosu seyirci engeline takılmış az reytingli dizinin son bölümünü izlerken buluyorum kendimi. Kâğıttan kuşun dağılan ruhunu, balığın pullarında toplama gayretinin hazin suskunluğu, parmak uçlarımda depar atıyor. İç gıcıklayıcı feryadına arka mahalleden esnafın yetişmesi trajedisine ekşi ekşi gülümsüyorum. Yok yere tezgahın önünü kapatmaya varan türlü hakaretleri boğazımdan indirip yıkım sebebi o çiçek diyemedim.




Ve meğer onu da ben uydurmuşum. Öyle dedi.  Aynı fotoğraf karesine gülümsediğimiz gerçeğini söylediğimde ise pullarını serdi önüme. Bunlara kimin gözü almazmış ki! Hal bu ya, ortada fotoğraf da yokmuş. Bozacıyı da almamıştım yanıma, şahit diye kimi yazayım şimdi?


Ve serabı da tek ben görmüşüm. Renkli balkondan sarkan bir akasyaya takıldığını fark edebilseydim uydurmazdım bu masalı da “ilk önce o başlattı” mızıkçılığı yapan çocuğu oynuyorum ben bu oyunda. Çıkamadım rolüm dışına.


Pejmürde saçlarımı yeri göğü sarıya boyayan sesiyle ha çözdü çözecek derken bir hüzn- ü ahval bulaştı satırın ucuna. Can damarı bir vuruşta bulmandan anlamalıydım ki sen “o” değilsin. Güven kokan sesin ise yokuş aşağı giden asfaltın sonundaki pastacıdan geliyormuş. Çok sevdiğim Karaköy poğaçasıyla karıştırmışım. Yoksa onu da mı boşuna seviyorum?

Yeni düşünüyorum da, mesela ben sana keman çalamam. Ağlayan tellerimi silemezsin çünkü. Reçine kokusunu sevmezsin bence. Ellerinden anladım. Çizgisiz defterimde ilk defa sende eğik yazdım. Okursun diye biriktirdiklerimden uçak yapıp sonra da o uçakla en yakın karaya atladın.


Diyorum ki, senin pullarını yıkadığın denizin üzerinde ben uçamam. Hem sözleştiğimiz saatte kıyıya gelmedin. İki vakte sığdırdığın bakışla senin çemberinde her şey normalken ben kadife elbisemin içinde etrafında havalanıyordum. O esnada kuvvetli dalganın yaklaştığını bilmene rağmen haber de vermedin. Şimdi üzerime bulaşan yok'unla senin denizinde eriyip yem olduysam bunda sebep yine sensin.


Tamam, o çiçeği ben uydurdum sayıyorum. Fotoğrafı da uykunun en derin kuyusuna bırakıyorum. Kurbanlık düşlerimi pazara çıkarırken bu kadar el sıkışmak yersiz.

Ve aldın gitti.

Diğer Bölümler:

Karavana 1 : Sarı Tezat
Karavana 2: Orta Durak






16 yorum:

  1. okuduktan sonra derin bir off be çektim :/ müzik güzelmiş bu saatte iyi geldi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarkenki "off" um ulaşmış demek oraya da :) Çok teşekkür ederim..

      Sil
  2. Gece gece okudum yazıyı mide asidip yükseldi şimdi iç kemirmesi yaşıyorum :) Gidip yatman gerekirdi ayıp ayıp :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi bu diğer organlara da sıçrar. Hay bu ben! :)

      Sil
    2. Kalpte de bir yanma var beyin, sorgulamalara bağladı, pankreastan hiç bahsetmiyorum :)

      Sil
    3. Hastayı kaybediyoruz. Durumun ehemmiyetini korumaya devam ediyor. Bir şok bağlayın :)

      Sil
    4. Vücuduma at oturdu :)

      Sil
    5. Sanırım bu iyi bir şey :)

      Sil
  3. Evgeny Grinkoo ♥_♥ tam bi bütün olmuşlar yazıyla, böyle kelimelere anlam veren insanlar olarak iyi ki varsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grinko'nun diğer müziklerini dinlemeni de öneririm. Hepsinde ayrı bir dinginlik var. Çok teşekkür ederim çok mutlu oldum. İyi ki varız:)

      Sil
  4. Ne kadar güzel yazmışsın blog yazıları okurken sıkılan ben 2 kere okudum bu yazıyı :)Çok da iyi geldi ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şifa olsun o vakit:) Çok teşekkür ederim beğendiğin, vakit ayırdığın için..

      Sil
  5. Canım kontrol etmeden yollamışım.Yanlışlıklar olmuş ve tekrarlar.Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Abla'm, estağfrullah, görmemiştim ben onları. Daha çok niyetinize, duygularınıza odaklanmıştım. Yorumunuz benim için öyle kıymetli ki çoğu içten dökülmelerimin tozunu almama bir el de sizden geliyor. Çok teşekkür ediyorum yorumunuz için. Bu yılımızın daha anlaşılır, daha kıymet bilir geçmesi dileklerimle.. Sevgiler..

      Sil
  6. anladım ki kelimeler kifayetsiz kalmıyormuş. her bir cümle şerefine "muhteşem" demekten kendimi alamıyorum. o minicik ellerine ve kocaman yüreğine sağlık can arkadaşım!


    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...