30 Aralık 2015 Çarşamba

Olay Yerine İntikal 3


İzinsiz çıkılan acı katım, bugün yıkım kararı sonrası ters yöne akan boğazın kızgın suyuna teslim etti ruhunu. Üzerime giydiğim sevimsiz tavırla caka sattım etrafa. Varsın kâğıttan kuş olayım o kimsenin duymadığı yalancı masala. Biz senle sonsuz seyahatin gizli özneleri olarak kalem değmemiş bir efsaneydik neticede. Araya bilgin dışında karışan oyuncuyu yok say. Daha gözlerimden sözcükler fışkırıyor baksana.

Seyrek saçlarından hortlayan gelgitler, dengesiz bir döngü içinde teneffüs ettiğim her zerremi yerinden oynatalı hayli zaman geçmiş. İnsan alışmıyor değil. Ve en nihayetinde alabora bedenim seni özlüyor. Şimdi nerde değilsin?


Hoyrat karışmış değirmeni, taşıma hayhuylarla döndürme çabamın kaç son gecesine geldim. Bilmedin. Dilbaz kollarının arasında uyuttuğum rüyalarıma gri yüzler bulaşmış. Tanımadın. İzinsiz fasılalarına bir yenisini eklememek için verdiğim rahatsızlığı maruz gördün mü, bilemedim. Çok çetrefilli vukunun hasletini hala duyumsuyorsam geçmemiş mi demektir bu? Her neyse…

Bomba yüklü öfkenin terini almak için eğildiğimde bu denli eğleneceğini kestiremedim. Bilmeden sert kemiklerine değdiysem de affetme. Heves gibi hışım da vakti gelince nöbet saatinden çalıyor uykularımın. Bu yüzden belki de ara ara sana çarpmam loş gecelerde.


Şimdi gökten Pandora’nın Kutusu açılsa bize olsa olsa beyhude “ah”ların parçaları düşer. Demir raylara bağlı “keşke”lerimiz bile çözülemez bu ziyanın hezimetinden.


Gizli anlaşmalar serisinin son baskısını basıma vermeden önce bence gel bi konuşalım. Sonra ben bi çay daha bahanesiyle pişmanlığın sarı saçlarını yere düşmeden havada tutarım. Yok dersen dünden koyduğum buzlu “ama” larım var.  Boğaz tiryakiliğini alan süzme düşlerimle ne güzel olurdu. Bence düşün bunu.  Bekliyor olacağım.
                                                              ...

Kâğıda değen bu kaçıncı mektubu, kendi gibilerinin arasına koydu. Hem gönderse ne göndermese ne! Cismin kâbusunu kısa süreli delme girişimi iki durak önce inip yürüse ne! Çok düşünüyorsun, dedi kendi kendine.  Çok… Sırtında taşımak yerine olası su basmasında atacağı yüklerini, vitrinin ön camına özenle yerleştirdi. Yadigâr küfleri daha kokmamıştı henüz. Daha...




11 yorum:

  1. Selam Özlem,iade-i ziyaret gibi sakın düşünme.Zaten girer girmez bloğu hatırladım. Bugün; bana verilmeye çalışılan derslerden çıkardıklarımı yazıma dökmek için laptopumu açmıştım.Gelen kutusuna göz atmamla peşine takıldım.Kafam bulandırılarak,pişmanlığımda kurban edilen empatilerimin hüznüyle yazıyorum sana.Yazın,hani insan anlar da anladığını anlatamaz ya.Zira yazarın duygularına yorum yapmak risklidir.Yaşanan ya da düşlenen her neyse onun içinde kaybolur yazan.Sonuç ise manaya ulaşmış *yazıya özel* kelimelerin bütünüdür.Ancak okunur ve nasip alınır ve Edebiyatla kaynaştığınız ,ona düşüncelerinizde açtığınız alandaki özel yerine gururla oturur.Bende yerini okur okumaz aldı bile.Yeni yılın tüm güzellikleriyle seni,tüm yakınlarını,vatanımızı ve tüm insanlığı karşılaması dileklerimle.Sevgiler.Ece ablan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ece Abla,
      Ortak hissiyatta çoğu zaman buluştuğumuzdan dolayı ben ne anlatmak istediğinizi anladım. O sebeple hiçbir zaman o tür düşünce geçmez zihnimden. Yazarın duygularına yorum yapmak bir yana yazar bile bazen hangi duygu denizinde dolaştığını anlamakta güçlük çekebiliyor. Ama en nihayetinde sizin de belirttiğiniz gibi manaya ulaşma sevinci, tüm yıkımlara değer. Yer edinebilmişsem yazımla ne mutlu bana.. Yeni yılı güzel düşüncelerle karşılayabilmek dileğiyle. Sevgiler...

      Sil
  2. Olaylar olaylar... :) Ahlar vahlar, keşkeler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla dağıttım ortalığı. Hemen topluyorum :)

      Sil
    2. Ohho darmadağın olmalı sonra toplarsın zati :)

      Sil
  3. merhabalar blog keşfinden geldim takibe aldım sayfama da beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. çok tatlı bir yerinde kalmış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir tat bıraktıysam ne mutlu. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Merhaba blogunuza blog yorum kardeşliğinden geliyorum. Çok güzel bir anlatımınız var. Tebrik ediyorum. Takipteyim sizi de beklerim :)
    http://gullugalaksi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum. Blogunuza uğrayacağım :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...