28 Ekim 2015 Çarşamba

İyi Ki Doğdun Gözüm!



On dokuz sene evvel... Evimiz küçük. Maçka’nın her mevsim bulanık akan dere önüne dizilen evlerin birinde, gece dere şırıltısıyla uyumanın zevkini tattığım zamanlar… Okuma-yazmayı artık iyiden iyiye sökmüş ben... Kıvırcık, gür saçlarım, şarkılara tam o vakitlerde dolanıyor.  Müzik setimizi daha yeni almışız gazeteden biriktirdiğimiz kuponla. Telefunken marka. Önceki eskidiğinden değil. Bu yenisinin hoparlörü taşınabilir, ondan almışız yenisini. 






Bir gün okuldan çıkmışım yine, eve girmek üzereyim. Daha apartman girişinde bir sesle karşılanıyorum: “Gözüm yaşarıyor, yüreğim kanıyor. Olmasaydı sonumuz böyle.” Apartmandaki diğer sakinler bilirdi. Alışmışlardı o yüzden saat 16:00 gibi bizim evden abimin açtığı şarkılara. Ama yeni almışız ya müzik setini. Daha bir haykırdı o yüzden bu sefer ses. Misafir odasında yankılanan sesin sahibini yeni tanımıyorum. Okumayı hızlı söküşüm ondandır biraz da. Abimin aldığı Ahmet Kaya kasetlerini gizli gizli alır, şarkı sözlerini ezberlemeye çalışırdım bağıra bağıra. İzin vermezdi abim çok kaset kapağını almama. Kırıştırırmışım. Parmak izlerimin bulaştığı o kapak, benim çocukluğum… Çocuk şarkıları değildir hatırladığım o sebeple. 

Dokuz yaşındaydım. Uyandığımda duvarda resmini gördüğüm, çocuk aklımla şarkılarını ezberlediğim büyük adamdı o. Sonra büyüdüm. Ben büyüdüm, ilk ezberlerimin yadigârını taşıdım benle birlikte yüreğimde. Kasetleri de masamda… Alçak sesle dinlendiği döneme inat evimizden haykırarak içimi delen ses.. Ah!.. Ah ki ah! İyi ki doğdun gözüm!



4 yorum:

  1. Sevda sarkilarini sadece Ahmet Kaya dan dinlerim.
    Sayfalarima yorum yazmanizi beklerim iyi paylasimlar. http://www.vedatbilik.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için sonsuz teşekkürler. Sayfanızda yorumda bulunacağım seve seve. Keyifli paylaşımlar..

      Sil
  2. Ahmet Kaya, Anadolu'nun Istanbul'la kaynaşmasının ezoterik bir ürünü adeta. Galiba ondan dolayı sevda şarkıları bir tek onun sesinden güzel geliyor kulağa.
    Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Ahmet Kaya sevdamız çok büyük..
      Sevgiler.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...